Sorry, this content is not currently available in the mobile view. Switch back to desktop view to access this page

Våre standarder

 

HI Garanterte Standarder

Hostelling International har Garanterte Standarder som oppfylles av hvert vandrerhjem. Det betyr at gjester alltid kan stole på et forenelig nivå av tjenester og fasiliteter.

  • Velkomst: Vandrerhjem er åpne for alle. Du kan bli medlem hvis du ikke allerede er medlem, og du kan forhåndsbestille overnatting. Gjester skal ha tilgang til essensielle fasiliteter dersom vandrerhjemmet stenger for en periode i løpet av dagen.
  • Komfort: En god natts søvn (inkludert leie av renvasket sengetøy hvis det ikke er inkludert i prisen), og tilstrekkelig med vask-dusj fasiliteter. Måltider er generelt tilgjengelig, sammen med selvbetjente fasiliteter og matbutikk i nærheten.
  • Renslighet: De høyeste standarder for hygiene, uansett hvor du reiser.
  • Sikkerhet: For deg og dine eiendeler, inkludert skap for bagasje og verdisaker.
  • Personvern: I dusjen, vaskeområder og toaletter. De fleste vandrerhjem tilbyr flersengsrom for samme kjønn – dersom det er ønsket, kan reisefølge av ulikt kjønn få tilbud om senger i flersengsrom sammen.
  • Bærekraft: HI forplikter seg til å drive vandrerhjem på en måte som er hensiktsmessig for miljøet.

Tilbake til toppen

 

 

HI-Q: HI Kvalitetssystem for ledelse

Hostelling International Quality SystemHI-Q®, HI Quality™ Management System - setter fokus på vandrerhjemmets ledelse og drift for å forbedre din vandrerhjemsopplevelse. Vandrerhjemsgjester kan også bidra ved å gi tilbakemeldinger etter et vandrerhjemsbesøk.

Dere, våre gjester og det globale reisesamfunnet, er viktigere enn noe annet. Vi har derfor utviklet et system for å bidra til at ditt vandrerhjemsbesøk blir av beste kvalitet. Kvalitetssystemet er satt sammen av et unikt rammeverk av ulike standarder som vandrerhjemmene selv kan tilpasse til eget behov. Vi stiller høye krav til alle våre tjenester og produkter, som skal sikre at vi har kvalifisert personell som jobber med veletablerte strategier og metoder for å sjekke din tilfredshet slik at vi kan kontinuerlig arbeide for en forbedring av vandrerhjemmet. Vi kaller dette systemet for HI-Q. 

Hvordan det fungerer:

Vår kvalitetsstyring starter med å kartlegge dine behov og ønsker, ved å finne gode måter å måle gjestenes forventninger og tilfredshet på. Vi starter med planleggingsstadiet - og hjelper deg med å finne den perfekte turen for deg, og sørger for at reservasjonsprosessen er klar og enkel. Systemet fokuserer deretter på det enkelte vandrerhjemsbesøk - din opplevelse av velkomsten i resepsjonen, ditt inntrykk av våre fasiliteter, rensligheten og vedlikehold av våre kjøkken, soverom og bad, hvordan du liker å ta del i våre vandrerhjemsaktiviteter og møte nye folk.

Alle HI-Q sertifiserte vandrerhjem er rimelige og hyggelige vandrerhjem med god standard. En fantastisk vandrerhjemsopplevelse for deg er en suksess for oss!

Sertifiseringsnivåer:

  • HI-Q Light sertifisering er utviklet for mindre vandrerhjem
  • Nivå 1 og Nivå 2 er for mellomstore og større vandrerhjem
  • Vår kontormodul er blitt opprettet for å sikre en effektiv kvalitetslevering av alle ressurser og brukes på hovedkontor i de ulike HI-land.

HI-Q er et langsiktig program, som nå brukes av nesten 50 nasjonale organisasjoner og i mer enn 500 vandrerhjem over hele verden. Bare disse vandrerhjemmene, som fullfører og oppfyller HI-Q krav vil bli sertifisert, og kun de kan vise den karakteristiske HI-Q logoen.

Tilbake til toppen

 

 

HI-Q & S: HI kvalitetssystem med fokus på bærekraftighet

HI-Q&S (Hostelling International Quality & Sustainability) står for en forpliktelse til å gi en opplevelse av høy kvalitet, med en positiv effekt på den lokale økonomien, lokalsamfunnet og miljøet. Utmerkelsen er basert på vurderingskriteriene med formål om å demonstrere effektiv bærekraftig forvaltning; maksimere sosiale og økonomiske fordeler for lokalsamfunnet, kulturarv og miljø og minimere negative konsekvenser; bevare biologisk mangfold, økosystemer og landskap. Hi-Q & S standarden engasjerer vandrerhjemmets vertskap for en levedyktig, rettferdig og utholdelig form for reiseliv som støtter Hostelling Internationals visjon. Hi-Q&S standarden er også anerkjent av GSTC (Global Sustainable Tourism Council).

Se sertifiseringskrav for HIQ&S.

Tilbake til toppen

 

Tilbakemelding, kommentarer og reisetips

Etter hvert vandrerhjemsbesøk blir alle gjester invitert til å gi tilbakemelding om sine erfaringer. Deres tilbakemelding blir direkte publisert på vandrerhjemsiden til det aktuelle vandrerhjemmet på hihostels.no og hihostels.com. Sammen med tilbakemeldinger, ber vi også gjestene til å dele sine tips om hva man kan se og gjøre i nærområdet til vandrerhjemmet. Hjelp andre reisende og husk å gi tilbakemelding på ditt opphold når du besøker et HI vandrerhjem!

Tilbake til toppen